דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם מבנים לוגיסטיים ומה חשוב שנדע בטרם תחילת בנייתם? 

מאת    [ 21/10/2012 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 1580 פעמים ]

בשנים האחרונות ניתן למצוא יותר ויותר מבנים לוגיסטיים המשמשים חברות או עסקים שונים. מבנים לוגיסטיים נבנים על ידי חברות המתמחות בכך, ונועדו לענות על צרכיהם המדויקים של העסקים הזקוקים להם. מבנים אלה יכולים לשמש עסקים או חברות שונות במגוון רחב מאד של תחומים, אולם כדי שיגשימו את מטרתם, חשוב שייבנו נכון ויותאמו באופן הטוב ביותר. מהם מבנים לוגיסטיים ומה חשוב לדעת עליהם בטרם תחילת בנייתם? על כך, במאמר הבא.

מהם מבנים לוגיסטיים

מבנים לוגיסטיים, בין אם אלה מחסנים או כל מבנה אחר, נועדו לענות על צורך מסוים ולשרת חברות או עסקים שונים במגוון של תחומים. מבנים לוגיסטיים מתייחסים לאלמנטים שונים כמו חומרי גלם, שינוע, אנרגיה, אופן האחסנה שבהם, החלוקה וההצפה של המוצרים השונים וכל זאת באופן היעיל ביותר. מבנים לוגיסטיים, וממש כפי שמרמז שמם, מתבססים על לוגיקה נכונה. הם נועדו להציע איכות ברמה גבוהה, פתרונות נכונים וכל זאת בהתאם לפרמטרים שונים ולצרכי החברה או העסק הזקוק להם.

למה חשוב לשים לב רגע לפני בנייתם

בנייתם של מבנים לוגיסטיים מצריכה התייחסות למספר פרמטרים חשובים על מנת להבטיח שאכן משרתים את מטרתו של העסק או מטרתה של החברה. הנה כמה מפרמטרים אלה:


    • מיקומם של מבנים אלה – אחת הנקודות החשובות ביותר בעת תכנון מבנים לוגיסטיים אלה, הוא התייחסות אל מיקומם של המבנים. על מנת שיצליחו לשרת את העסק או החברה באופן הנכון ביותר, חשוב שימוקמו באזור מרכזי ונגיש מאד. כשמדובר למשל במחסן לוגיסטי, חשוב שיהיה נגיש וקל להגעה, ובמיוחד כשזהו מחסן המשרת לא מעט את החברה או את העסק ומצריך הגעה אליו בתדירות גבוהה. מבנים לוגיסטיים מסוג אחר, שאינם מחסנים, מצריכים גם הם התייחסות אל נושא הנגישות התחבורתית, וזאת בשילוב פתרונות של חנייה כמובן וקרבה אל אמצעי תחבורה ציבוריים, למשל.
    • התייעלות אנרגטית ופתרונות ירוקים – מבנים לוגיסטיים כוללים במסגרתם אלמנטים שונים, שהינם חלק מהתייעלות אנרגטית. אפשר למצוא במבנים אלה פתרונות ירוקים שונים העוזרים לצמצם בהוצאות החשמל, לחסוך במים ולנצל את המשאבים הקיימים. ניצול של אור היום, למשל, הוא חלק בלתי נפרד מכל מבנה מסוג זה, וחשוב שיילקח בחשבון בעת תכנונו. שימוש בפתרונות בידוד שונים, חשוב גם כן ובחירה בריצוף מתאים הוא אלמנט נוסף שיכול לעזור בכך לא פחות. כשמתכננים מבנים לוגיסטיים בודקים היטב את מיקומם, את הפתחים השונים שיש בהם או מתוכננים להיות בהם ואלמנטים אחרים שאליהם יש להתייחס כדי שיעזרו בהפחתת העלויות ובחסכון בחשמל ובאנרגיה.
    • יצירת סביבת עבודה נוחה ונעימה – מבנים לוגיסטיים, בין אם הם משרתים מספר רב של עובדים ובין אם לאו, חשוב שיציעו סביבת עבודה מתאימה ונוחה. גם כשמדובר במחסן, יש לזכור שסביר שיעבדו בו מספר אנשים ולכן חשוב להציע להם את הסביבה המתאימה ביותר. חשוב גם לאפשר חדירה של אוויר צח אל המבנה וכמובן גם תאורה טבעית. בשעות החשיכה, חשוב להציע סביבה מוארת ומתאימה, אך בו זמנית לבחור בפתרונות העוזרים לחסוך בחשמל. חשוב גם להקפיד שמבנים אלה יבודדו באופן מוצלח גם רעש, למשל, קור וחום וכל זאת כדי לאפשר עבודה נעימה יותר ונוחה יותר.
    • בחירת חברות המתמחות בתחום – מומלץ לבחור חברות, המתמחות בבניית מבנים לוגיסטיים כדי ליהנות מהפתרונות הטובים והאיכותיים ביותר. חשוב לוודא שאלו הן חברות בעלות ניסיון בתחום וכמובן ידע ורמה מקצועית גבוהה. כדאי לקבל המלצות מלקוחות קודמים ולשמוע את חוות דעתם עליהן.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב